A Szív májusi száma a családot állítja a középpontba. Nem hallgat a problémákról: a válás, az elváltak egyházon belüli helyzete, a családszinódusra való izgatott várakozás több írás témája. Emellett a család értékeiről szóló cikkeket is talál az olvasó. És felmerül az is, hogy a család intézménye támadások céltáblája: Mario Adinolfival, az olasz La Croce című katolikus napilag igazgatójával Jánosi Dalma készített interjút:
„Figyeljünk oda az új ideológiai gyarmatosításra! – kérte Ferenc pápa. – Ez megpróbálja elpusztítani a családot. Nem az Istentől jövő álmunkban született, vagy abból a küldetésből, amelyet Isten adott nekünk. Kívülről jön, ezért nevezem gyarmatosításnak. A családok legyenek nagyon bölcsek és erősek, és mondjanak határozottan nemet ezekre a törekvésekre, amelyek tönkretehetik a családot, és kérjék Szent József közbenjárását, hogy tudják, mikor mondjanak igent vagy nemet!”
/…/ Hogyan tör előre ez a fajta kulturális és kommunikációs hegemónia, amely a hagyományos családmodellt és értékeket ostromolja?
Elsősorban kommunikációs, azaz médiakampányról van szó. Olaszország – hagyományaiból eredően – ösztönösen védi a hagyományos család modelljét. Statisztikai adatok is azt támasztják alá, hogy ma az olasz családok túlnyomó többsége a nő és férfi közti házastársi kapcsolaton alapszik még akkor is, ha sajnos itt is tapasztalható a házasság intézményének meggyengülése, a válások, együttélések számának növekedése. A hagyományos család és annak értékei elleni merénylet egy kommunikációs kampány. A média hegemónia egy új családmodellt narrál a napi sajtó és a televízió csatornáin keresztül: az azonos neműek családmodelljét kínálja, amely valójában ma Olaszországban nem létezik, de amelyet követendő példaként erőltet a társadalom tagjaira, és amelyet a természetes családdal egyenrangú szintre emel.
Hová nyúlnak a médiakampány gyökerei?
A mai olasz média világába mély gyökereket eresztett a reklámpiac hatalmi harca, amelybe immár mélyen beidegződött az LGBT(leszbikus, gay, biszexuális, transzszexuális)egyesület ideológiai harca. Ma az olasz reklámpiac legtehetősebb beruházói a divatvilág világhírű márkái. A divatvilágban már egyértelműen beszélhetünk a genderideológia hatalmi fölényéről. Azok a világmárkák, amelyek ellenálltak az ideológiai gyarmatosításnak, mint például a Barilla élelmiszeripari cég, aki kijelentette, hogy kizárólag a hagyományos családot hajlandó megörökíteni reklámfilmjein, valódi ostrom áldozata lett. A Barilla a létező, statisztikailag is kimutatható hagyományos családokat akarta ellátni spagettivel, nem olyan ideológia szülötteit, amelyek az olasz valóságban nem léteznek. Azonnali sajtótámadás áldozata lett, hiszen a média egy olyan világot örökít meg, amely a valóságban nem létezik, és ezt meg kell védenie.
Mik a veszélyei az ideológiai térhódításnak?
Amikor az ideológiai narráció a törvényhozás szintjére emelkedik, a kérdés rendkívül veszélyessé válik. A napokban az olasz parlament vitapontja a homoszexuálisok házasságának legalizálása, a béranyaság embertelen üzletágának jogerőre emelése. Napirendi pont az úgynevezett „Stepchild Adoption” rendelkezés is, mely teljes jogú szülőkké emeli a homoszexuális pár mindkét tagját, abban az esetben, ha egyikük természetes utóddal rendelkezik. Ezek a törvényjavaslatok arra tesznek kísérletet, hogy egy gyereknek két apja lehessen az anya teljes kiszorításával. Ez a legnagyobb hazugság, hiszen minden ember az anyaméh misztériumából származik. A valóságot eltorzítva azt hazudják, hogy a biológiai és fizikai adottságok nem velünk született jellegzetességek, hanem kizárólag olyan sztereotípiák, amelyeket a társadalom erőltet ránk a nevelés által. Pontosan ezért fontos, hogy egy új nevelési modellel megszabadulhassanak a fiatalok ettől az immár elviselhetetlen nyűgtől.
/…/
Mi a célja a hagyományos család meggyengítésének és egy új antropológia megalkotásának?
Egyértelműen hatalmi területhódításról, gazdasági és pénzügyi harcról van szó. A szomszédos Spanyolországban, Franciaországban, Németországban, Ausztriában, illetve az észak-európai országokban már törvénykezés született a homoszexuális házasságokról. Olaszország azonban ellenáll. Politikai szinten, de főként a civil lakosság részéről határozott az ellenállás. A lakosság mobilizálásával, és olyan civil szervezetek létrehozásával, mint aManif Pour Tous Italia, Provita, akik látványos megmozdulások alkalmával a hagyományos értékek mellett teszik le nap mint nap voksukat.
Ki és hogyan profitál a család egységének megtöréséből?
A cél egy új fogyasztói réteg kitermelése. A családok szétszakításával úgynevezett egyszemélyes háztartások alakulnak ki. A hagyományos családok 4-5-6 tagja egy autót, egy televíziót, egy hűtőszekrényt használ. Az egy személyből álló háztartás megsokszorozza a fogyasztási cikkek értékesítésének lehetőségét. A család egységének meggyengítése a fogyasztások hatványos növekedését eredményezhetik.
Az ellenállás médiafelületének tekinthetjük a La Croce (A Kereszt) elnevezésű katolikus napilap létrejöttét is?
A La Croce lap alcíme: A haladás hamis mítoszai ellen. Ez a célmondat identitásunkat és értékeinket fejezi ki. Az a küldetésünk, hogy a valóságot a keresztény értékek szempontjából mutassuk be. Célunk, hogy felébresszük a szunnyadó katolikus öntudatot és értékeket az olasz társadalom tagjaiban. Hogy felrázza az elszenderedett egyházat, amely passzívan szemlélte az ideológiai térhódítást. Büszkék vagyunk arra, hogy ma több tízezer katolikus család éberen őrködik és ellenáll a diktatúrahullámnak.
/…/
A teljes interjú
Szerkesztő: Kóczián Mária